Vilken trevlig dag det blev! En gott skratt förlänger livet :D

Jaha nu är det ny vecka igen... Men måndag, onsdag eller lördag. Vad spelar det för roll för mig?...
Fredag hela veckan som man brukar säga ;)

I morse höll jag på att bli galen, behövde verkligen få sova idag/morse! Men icke!!

Hundarna sover numera sen 1v tillbaka i hallen, pga att dom inte håller sig på golvet. Utan hoppar upp i sängen, det fungerar inte för mig av flera olika anledningar. Så då har jag gjort på detta sättet. Så får vi se om dom kan flytta tebax till sovrummet sen. Det är vad jag vil & hoppas på i alla fall. Men....

Först vaknade jag av att Bazze pep! & det är ett pip som skär igenom allt! Så det spelar ingen roll hur djupt man sover så vaknar man. Funderar på att införskaffa öronproppar & testa om de funkar? Sen när jag väl hade fått tyst på honom & kommit till ro igen så hör jag nästa ljud som jag inte känner igen. Går upp IGEN!! Då ligger Nellie med en av mina gympaskor & biter på den. MORR!!! Tar den, säger till henne. När jag sen kommit till ro för 2:a gången så ringer hemtelefonen i KÖKET!! Då gav jag upp!!!

Sen var jag vaken.....

Fick frågan att åka å hälsa på M & L idag, bli bjuden på lunch där.. Vilket jag kände kunde vara trevligt att ses. Sen var det ju sommarvärme ute.. :D Så packade mig iväg dit, hundarna med såklart! :D ALLTID! :D Dom kunde vara ute, & oxå vi...

Medans jag är där så ringer min mamma, tänkte är det något som har hänt?! Vi sågs ju igår.. (pratar inte jätteofta) :( Men då när vi var på bröllopet (igår) frågade vi mormor & morfar om dom inte kunde komma som idag då & äta middag innan dom sticker på tisdag. Vart inget bestämmt, men bad mamma ringa mig vilket hon gjorde. Det hade totalt försvunnit.... Så då vart det att 2 timmar senare skulle jag på middag hemma hos mamma.

Som tur är är det på vägen hem till mig, så behövde inte åka något extra :D

Det var bara en av mina bröder som inte kunde komma :( Sen för övrigt var vi alla samlade. Så vi var sammanlagt 11 personer. Så fullt hus kan man säga. Inte tyst en sekund, alla pratar i mun på varandra. Man ska vara glad om alla lyssnar samtidigt ;)

Men vi har alltid mycket kul! Man har "ont i magen" sen för alla goda skratt!! Man skämtar om i stort sätt allt & alla. Så fungerar vi :D Ja man missar oss inte :P

Pappas sambo sa det en gång när vi alla var samlade på båda sidor. Ni verkar alltid ha så kul & vara avslappnade.

& det stämmer, alla bjuder på sig själva & har MYCKET lätt till skratt! & som man brukar säga ett gott skratt förlänger livet :D

Så sammanfattningsvis så har min dag varit mycekt bra. Haft kul & det känns osm om jag har gjort väldigt mycket! Har framförallt träffat väldigt många på 2 dagar :D  Det gillar jag, att umgås med folk, tiden går lixom mycket fortare då :P


Kommentarer
Postat av: Janeth Magnusson

Hejsan

Här kommer några rader från en till EDS:are. Jag heter Janeth och är 37 år och bor i Värmland. Jag hittade din sida via Réenes och kände att jag vill kolla in den.

Jag känner inte så många med EDS så det är alltid roligt att träffa på någon ny.

Ha det så gott du kan.

Kram Janeth

2009-09-22 @ 19:02:42
URL: http://magnussons.zoomin.se
Postat av: EDS mamman

Låter som en härlig dag. Och det där med ljuden och hundarna känner jag igen. Visst är det grymt irriterande när djuren ska hålla på att leva om och ställa till med saker då man ska sova. Jag brukar oxå drabbas av det där.



Ha en härlig dag! Kram kram

2009-09-23 @ 14:08:49
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0