Ska få åka på utflykt! :)

Var en kortare stund & arbetstränade idag, p.g.a att det blir 1 timme mer på onsdag. Då ska vi på utflyktt & åka skridskor!
Längtar tills dess, det ser jag fram emot mycket!!
Var mycket länge sen nu jag åkte skridkor, tyvärr. Det har blivit så när man inte spelar längre.
Så tog tillfället att få åka nu med barnen.
Mina skridskor vet inte mamma vart dom har tagit ivägen, så jag ska låna hennes antar jag.
Kommer väl förmodligen ha ont överallt sen, men det är de absolut värt!

Jag började åka skridskor när jag var 4år, är uppväxt vid bandy plan.
Min farfar spelade en gång i tiden, sen har pappa gjort det.
Mamma´s sambo gör det även lite fortfarande.
Sen är det ju min bror Jonas som är mest seriös med det.
Erik spelar när han hinner & inte står i mål i hockeyn.
Malin gjorde det en kort tid när hon var mindre.
Sofia har gått 2:a året på skridskoskola.
Mamma åker för att det är kul.
Så ja det är en del av mitt liv.

Jag själv spelade bandy en gång i tiden, senare vart det något som heter Ringette.
Den sporten kommer ifrån Canada, spelas med endast tjejer. Istället för puck har man en ring & en klubba som är gjord utan blad. Spelar den på en hockeyrink, men med lite annorlunda regler.
Jag började med det när jag var i 12-13års åldern.
Men tyvärr så med tiden så lags det ner p.g.a att det var brist på lag.
Det gick över till hockey istället, & i den vevan slutatde jag spela.
Trivdes inte riktigt i laget, sen hade jag en unghäst som tog upp mycket tid!
Har fått förfrågan idag om jag inte ska börja igen med hockey. Men tänker inte utsätta min kropp för det.
Synd, men det är som det är.
Så denna nivå passar mig att åka med barnen.

Så det ska bli riktigt kul!!

Sov morgon i morgon, mycket skönt!
Behöver det, helt slut ont i huvudet!!

Så sängen nästa...
Love Madeleine ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0