Hundslagsmål & blåmärken....

Åsa & Leo är fortfarande kvar..
Dom stannar tills på sön,  hon ska vara hundvakt åt mina hundar när jag är borta mellan lör & sön.
Det är skönt, då får mina hundar vara hemma & Tarzan (katten) har sällskap.
Igår gjorde vi inte så mycket, var hemma & åkte en sväng till norrtälje.

Men idag har vi haft 2 st hundslagsmål, 1 i morse i samband med maten sen det andra vid stallet. Då flög 2 av Åsa´s på min brors hund när han kom utanför dörren, ingen var berädd på det.... Erik (min bror) tänkte inte på vad som kunde hända... Jag & Åsa visste inte om att han var på G ut..
Erik´s hund vart helt skäckslgagen, skrek som en en stucken gris!!
Men vi lyckades avstyra det, Donna bet sig i läppen.
Så nu har Åsa 2 skdade hundar...!

Åsa ska hjälpa till lite på gården i helgen, så vi tog en sväng dit för att visa vad som ska göras & vart grejorna finns...

Vi matade getterna med lite morötter & potaisskal...


Leo tittar på getterna när dom äter...
Dom var mycket glada.. :)


Saga gosar med Leo




Sagar passar på så fort hon får chansen, gosar med allt!


Trixa & Nellie i full aktion på gården


Nellie är det som ligger


Nellie i full fart efter Trixa...

Så hundarna var mycket nöjda efter 3timmar ute på stallplanen..
Så mycket mer har inte hänt...
Mer än att jag fick ett bett utav Nellie i benet & en spark utav Åsa på smalbenet.
Men som såklart inte var menat till mig.
Men jag råkade stå ivägen som vanligt...
Så en bula nu & ett stort blåmärke...

Nu för tiden nattas jag som barnen på kvällen...
Eftersom jag inte sover som jag ska...
Så ska ta mig till sängen alldeles strax..
Kramis ♥


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0