Tayla efter operationen

Tayla mår bra efter omständigheterna. 

Det var lite mer komplicerat än väntat. När veterinären snittat fick hon göra snittet större än tänkt då knölen satt fast i muskeln till viss del och hon ville få bort allt. Dessutom hittade hon två mindre knölar på varsin sida om den vi sett. Vi vet inte om dom fanns innan eller uppstått nu när infektionen uppstod? Nu är också dom borta, vilket känns mycket skönt!

Tayla är en tuffing och vår kämpe! 
Hon får antibiotika några dagar extra nu och rimadyl. För ont kommer det göra när det blev så djupt. Om 10-12 dagar tas stygnen bort. Fram tills dess behöver hon ta det lite lugnare. 

När jag skulle hämta henne, var hon inte det minsta intresserad av mig. Hon tittade istället åt veterinären och tyckte hon var trevligare. Sur var hon på mig och har inte brytt sig tills vi kom hem, då hon låg i sin bädd och jag fick klia henne på magen.

Känns så skönt att operationen gick bra och att knölarna är borta! Nu håller vi tummarna att läkningen går som den ska! 

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0