Sommaren kom tillbaks idag!

Termometern visade 21 grader i bilen! Red med kortärmat och sommarridbyxorna idag. Helt fantastiskt, från att ha varit kallt igen ett par veckor vände det och small till med sommarvärme. Har njutit i stallet, bjöd Camilla på fika, satt i solen tittade på hästarna som betade i hagarna runt omkring oss.
 
Den nya kompisen anlände tidigt i fredags morse. En fin skimmel, 8 år och som heter River. Jag red ut tillsammans med Lena och Jenny på sin nya häst, gick super bra, han var hur cool som helst. Tempus var lite spänd, det byggs ett ridhus nu vid stallet precis intill hans hage. Han påverkas negativt och är något stressad av det. Efter halva turen fick jag ordning på honom, han lyssnade jättefint och bjöd fint neråt och framåt! I det hela är jag nöjd med dagens ridpass, viktigt kunna avsluta bra.
 
Fandango och River bekantar sig med varandra
 
Zoho är nyfiken på den nya hästen och vad som händer i andra hagen?
 
Helt färdig när jag kom tillbaks, hann inte med någon lunch idag vilket märktes då. Kände att energin rann ur mig och då hade jag mockningen kvar! Fick till slut allting klart, men kändes som en lång evighet. Sprang fram och tillbaka emellanåt utan att veta vad jag var på väg. Hemma igen lag jag mig bums i säng, var inte ens någon mening att prata med mig då min energi var helt slut. 1 timmes vila, insmord rygg med counterpain och en tablett panodil forte 1g var jag så gott som ny människa igen. Kunde njuta lite av fredags kvällen också.
 
Nu ser jag fram emot helgen!
 
Önskar dig en fin och trevlig helg!
Madeleine
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia EDSmamman

Vilka underbara hästbilder, vilken underbar miljö du bor i. Så fint, måste vara rena drömmen. Min dröm är att nångång få köpa ett fint litet torp kring norrtälje eller utanför stockholm. med liten ladugård. Hoppas du haft en fin dag! kramar Pia

Svar: Tack fina! Det stämmer jag lever min dröm :)Inte helt fel ;)
Kram Madeleine
Madeleinelife

2014-05-18 @ 19:17:26
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0