Rensning i rabatten, terapi för själen

Går dagen tog knäcken på mig. Började på det här inlägget redan i förmiddags, men somnade.
 
Har varit iväg till sjukgymnasten fått ny tape på axeln, hon gjorde ultraljud i nacke och mellan skuldrorna, avslutade med heat lotion. På vägen hem lämnade jag blodprov inför OP. Köpte också hund och hästfoder. Någon fortsättning på igrå blev det inte!
 
Gjorde jag en jätte insatts igår i rabatten den mitt ute på tomten, där alla vårlökar tidigare har blommat. Det tog betydlig längre tid än jag tänkt mig. Ville spara frökapslarna som blivit på vårlökarna för kunna så på andra platser i trädgården. Såklart tog det ännu längre tid då, men värt mödan. Jag höll på i rabatten under hela dagen! Förutom när jag och Nellie var iväg på en promenad med moppen i skogen, då himlen öppnade sig. Blöta  blev vi minst sagt, men tack vare varma luften gjorde det inget. Hemma igen fortsatte jag. Hämtade blommor på andra plaster i trädgården för kunna sätta i rabatten på dom tomma ytorna. Det är fortfarande mycket plats kvar för fler blommor. Vet inte riktigt än vad jag vill ha, så det får helt enkelt vänta.
 
Före
 
Efter rensning
 
Blommorna jag hittade; Ormbunke, Vallmo, Lupin, Gullviva röd och gul, Prästkrage, Förgätmigej, Midsommarblomster, Smultron, några små lila blommor och rosa som jag inte vet namnet på.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0