Potatisland

Vi har förenat nytta med nöje, pratat om att sätta egen potatis. Nu är vi ett steg närmare när vi grävt och gjort ett land. Hittade en mycket bra plats, visade sig efter ett antal spadtag att jorden var mycket lucker och fin. Mask var det också gott om. Nu ska potatisen inhandlas och sen sättas i jorden.
 
Upptäckte ett problem idag när jag skulle så sallad, ruccola och morötterna. Där jag tänkt så i min odlingslåda är brädorna uppätna av myrorna, håller på att falla i sär. Då vi har planer på göra ny altan och den här lådan är ihop byggd med den, gör det därför lite extra knepigt. Min reserv plan nu är att bygga en ny låda på annan plats och göra en ny sen när altanen bytts ut. Lådan var dessutom invärderad med myror som lagt ägg, mindre kul! Jonne ska hjälpa mig bygga en ny har han lovat. Behöver få ner fröna i jorden om det ska bli något.
 
Känns som jag har en hel del kvar på min lista innan OP. Betar av en eller flera saker varje dag, men än är den lång. Får se hur mycket jag hinner klart med? Målet är hinna med det mesta så det blir så enkelt efter som möjligt.
 
Hade visst inte skördat all vitlök förra året, den har självsått sig. Drog upp fler idag när jag vände om i odlingslådan, har inte plats just nu för dom, får göra plats någonstans. Nu kommer jag ha massa vitlök i höst :D
 
Tomatplantorna som jag sått är väldigt många, vet inte riktigt vart ja ska göra av dom. Drömmen om växthuset lever kvar, vi har pratat om det. När de blir vet jag inte? Bästa vore om 2 veckor! ;) Haha... I min drömvärld i alla fall.. Drömma får man :)
 
Nu ska jag vila kroppen, måste ha ork till fortsättningen i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0