Kvalitetstid med djuren

Åter igen en fantastisk dag, strålande sol, klarblå himmel, gemenskap, kvalitetstid med djuren.
 
Jonne jobbade idag, därför passade det bra att kliva upp tidigt och åka till Tempus på förmiddagen. Jenny ville ha rid sällskap, jag tvekade inte! 9.30 möttes vi vid stallet, solen värmde redan, valde stå inne i stallet där det var lite svalare. Flugorna har vaknat till liv, satt fullt i ansiktet på Tempus.
 
Vi gjorde ordning våra hästar för en ridtur, såg fram emot en uteritt istället för att rida på banan i värmen. Valde en tur som leder genom skog, på ängar och skogsvägar. Mest skritt, emellanåt gick det trava i skogen, på skogsvägen tog vi en galopp, Tempus låg efter River blev som vanligt extra pigg och bockade i stareten av glädje. Jag var inte allt för långt från att ramla av, i alla fall kändes det så. Den bästa tiden nu innan bromsarna kommer, myggen, solen är inte jättevarm. Bäst njuta lite extra av den tiden med hästarna. Mysig tur, som jag gärna gör om! River är hur cool som helt, han och Tempus verkar funka bra ihop.
 
Hemma igen i stallet släppte vi ut hästarna, som gladeligen rullade sig i jorden. Fina och dammiga reste dom sig upp och skakade av sig. Dom blev såklart lite svettiga i värmen, tycker då det är skönt att rulla sig efter ridningen.
 
 
Dom andra i stallet skulle mocka skit i det resterande hagarna idag, jag fixade då Tempus box, packade hö och njöt av värmen i solen. Efter bjöd Lena på en god rabarberpaj, plockade i sin egen trädgård.
Drygt fem timmar senare kom jag hem igen, gick då ut direkt i min egen trädgård med hundarna, dom strosade runt på tomten medans jag vilade lite i solstolen.
 
Fortsatte efter hockeyn med min pallkrage, la markduk i botten, häftade fast den, fyllde med ekologisk jord, satte rödlöken, gula löken och vitlöken som inte fick plats i dom andra. Sådde också lite salladslök.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0