Kärleksmums

Har länge varit sugen på baka, idag gjorde jag slag i saken!
 
Har bakat kärleksmums med bitar av mörk choklad i. Mycket länge sen jag gjorde dom senast, kan inte minnas. Istället för kokos tog jag blandat strössel, som gör dom lite festligare. Tyckte dom blev lite för kladdiga, ändå gräddade jag längre tid än vad receptet angav. Hade ett bläck som jag inte använt tidigare, då jag inte hittade det jag brukar ha, vet inte om det kan bero på de? Fikade ikväll och drack en kopp te till efter kvällspromenaden, godis. Dom smakar i alla fall gott!
 
 

 
Var iväg en sväng till stallet, hade mitt 15 pass idag. Det innebär ge Tempus ett nytt nät med enselage och stänga för foderhäcken hos dom andra. När jag ändå var på plats fick Tempus beta lite utanför hagen av det gröna saftiga gräset. Vi bukar säga att gräset är grönare på andra sidan, vilket det bokstavligen är nu! Han åt som om det var sista gången och tuggade i sig så mycket han kunde.
 
 
Senare under eftermiddagen skulle Ida komma för att ta hand om honom och rida.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0