Byggt bo i holken på altanen

Sitter på altanen under taket i skuggan, det är sommarvärme ute, solen skiner, vinden är varm och fåglarna kvittrar.
 
Har upptäckt till min förvåning och glädje en blåmes som har byggt bo i en holk som sitter under taket på altanen. Tanken var inte från början att en fågel skulle bo där, mest som en kul grej. Nu gör den det och har ägg där inne. Den kommer ibland, kikar ut genom hålet. Konstigt den inte tycker det är en för farlig plats bo på, då vi har fyra katter som lätt kan sitta på räcket under och dessutom hundarna som går här fram och tillbaks. Ska se till att den är så säker som möjligt och ser jag katterna jagar jag givetvis iväg dom.
 
Spännande är det tycker både den och jag :)
 
Själv är jag inte allt för pigg ännu, tar igen mig, gör så lite som möjligt. Huvudvärk, trots en extra panodil forte och känns som jag har feber också. Får bli lite lugnare idag, kanske är jag piggare senare i eftermiddag och till kvällen? Försöker göra något bra ändå, njuta av fina vädret även om det är i skuggan och dom varma vindarna. Kanske orkar jag ta en sväng med moppen och hundarna till vattnet?
 
Önskar dig en skön och härlig helg!!
Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0