Prövar behandla Bazze med massage

Nu har Bazze fått sin första professionella massage. Vi har besökt hundfysioterapeuten Emma. Hon jobbar där jag hade min arbetsprövningen. Det gick jättebra för Bazze, han svarade bra på massagen. Hon förklarade att har att göra med att han är van. Han fick en timmes massage, på rygg & ben. Det tog inte lång tid tills han blev avslappnad som en trasdocka, njöt till fullo! Han älskar att få beröring, massage & uppmärksamhet. Har under en tid tänkt köpa ett Back on Track täcke. Nu slog jag till på ett nättäcke, fördelen med det är att han kan ha det under sommaren också & nu under sitt vintertäcke. Det går att ställa in på bringar & framåt i nacken då det ligger så bra som möjligt. Nu i början har han det några timmar för att vänja kroppen. När han blivit van kommer han kunna sova med det & ha det längre på dagarna då det behövs. Jag började med 2 timmar morgon & kväll. Sen har jag ökat lite varje dag. Det märks skillnad efter, där han har diskbråcket blir det mjukare & han är mer avslappnad. Efter vi bytt sort på medicinen blev han lugnare & nu efter massagen märktes det större skillnad. Vilket känns mycket bra så det vi prövar & min känsla stämmer. På tisdag nästa vecka är det dax igen för massage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0