Sorterar, rensar, men inte försvinner allt!

För särhetsskull höll jag mig inne idag, blåste det inte öste regnet ner! Kände inte någon mening att sticka ut näsan utanför dörren. Djuren har inte heller varit så sugna på att gå ut. Dom var ute korta stunder på tomten, men kom in ganska omgående.
 
Njuter av sommarens bilder i väntan på att den är tillbaka.
 
Min assistent från HTJ var här på förmiddagen, tiden gick alldeles för fort! Jag har nu sökt biståndshandläggaren, hon är på semester! Har försökt nå någon annan, väntar nu samtal tillbaka.
 
Tog det extra lugnt idag in på eftermiddagen, kände att kroppen, axeln behövde det efter gårdagens shoppingtur. Fastnade en stund framför datorn, fick för mig att göra en ny adresslapp till brevlådan, det resulterade i många små lappar, med mina kontaktuppgifter, som jag sen laminerade . Får se om dom kommer till användning?
 
Rensar, gör plats, ändå fylls det på med högar av papper, hur blir dom till!? Jag sorterar in i pärmar, pappersåtervinningen, fack osv. Ändå finns dom!? Växer sig större, flyttas runt, hamnar i ett hörn, under något, bakom, i en kartong, påse. Av blir jag inte helt med dom av någon anledning. Till slut blir jag galen av att se dom. Då gör jag en insatts, men det blir alltid en liten hög över. Varför??? Kanske är det sådant jag borde lägga i återvinningen, men kommer mig inte för? Tål inte att se högarna, har inte orken att göra något åt dom. Får "lägga" det åt sidan ett tag till. Något du känner igen?
 
Lite mer plats på golvet fick jag i hobbyrummet, Jonne bar bort en kartong och lite annat som stått i vägen. Alltid något!
 
Ny dag i morgon, med nya utmaningar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0