Skolavslutningar är något speciellt

Jag, och halva Sveriges befolkning har varit på skolavslutning idag. Varannan status på FB handlar om det. För min eggen del var det min yngsta syster som gick ut sexan idag. Nu är det en ny början på nästa fas i livet. Ett stort steg, minns själv hur det kändes. Att byta den lilla trygga miljön till något större, obekant och mer utmanande.
 
Var glad att jag kunde medverka idag på hennes stora dag! Det är något speciellt med skolavslutningar. Nu blir det nästa gång först när hon tar studenten och om jag får egna barn såklart.
 
Stannade till på vägen hem, köpte med mig nybakat bröd. Doftar så ljuvligt gott, som om jag skulle bakat det själv.
 
Resten av min dag har jag tagit det ganska lugnt, vilat, små pysslat med det jag kan. Tagit ett varv i trädgården, sett efter mina blommor, odlingar och dyl. Har lyckats få ner några frön idag också, ser fram emot se om det blir något! Allt vattnade sig själv idag är åskan passerade. Fröna jag sådde i blomrabatten börjar se ljuset nu.
 
Saknar massor vara att hos/med Tempus!
 
Liter på Ida och vet att hon tar väl hand om honom. Han har också fått gått ut på bete nu tillsammans med tjejerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0