Dofter av Syrén

Efter inte sovit något nästan alls natten mellan fredag till lördag har jag sovit något bättre i natt. Igår morse var jag uppe och fick se solen stiga upp ovanför trädtopparna. Mysig start på dagen! Idag var det en stor kör av fåglar som sjöng utanför sovrummet. Fantastiskt!
 
Kunde vara ute igår lite längre stunder och njuta av sommaren, det gör mig glad. Tyvärr när smärtisarna slutar verka smäller smärtan till som en blixt från klar himmel. Då tar det ett tag innan dom nya gör sin verkan igen. Kämpar på och försöker vara uppe, göra saker som jag tycker om, vara ute och njuta.
 
Idag fortsätter sommarvärmen, solen skiner, himmelen är blå och det är alldeles stilla.
 
Hoppas få baka en rabarberpaj idag i min nya bakmaskin med hjälp av Jonne. Första egna rabarberna går att skörda nu, mycket roligt! Planterade den hösten 2012, sen tar det ett par säsonger innan det går skörda av plantan.
 
Njuter så länge av blommorna här inne, med en doft av Syrén som
sprider sig i vardagsrummet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0