Överklagan skickad

Det har varit lite tyst här senaste dagarna. Ledsen för det. Har haft mycket att ta in, fullt upp och resten av tiden har jag varit riktigt trött!
 
Överklagan är nu skriven och inskickad till förvaltningsrätten. Det tog mig timmar att skriva den, jätteglad för hjälpen och stödet jag fick av Caroline, TACK! Hade ingen aning om hur man skriver en överklagan, vad som ska stå med och hur man lägger upp det, men tack vare Caroline fick jag iväg en. Jag tror att den blev bra och det viktigaste för mig var att dom ska förstå min situation. Min sjukgymnast tycker att det är synd detta ska ta upp min tid, ork och sänka mig, istället för bara fokusera på att bli bra och orka sköta min rehab. Även om detta är jobbigt, kan jag inte välja att strunta i det, jag behöver hjälpen! Min rädsla var detta skulle ske, nu har det gjort det, men denna gång nöjer jag mig inte med ett avslag, jag vill ha det prövat och granskat. Det är min rättighet!
 
Det är mycket att tänka på, som man brukar säga, för att vara sjuk måste man vara frisk. Det finns en anledning till att man säger så, allt tar tid, kraft och du måste ta reda på det mesta själv. Ändå står det i lagen att biståndshandläggaren är skyldig att hjälpa dig med en överklagan. Nu känns inte det riktigt bra i mitt fall att hon skulle hjälpa mig skriva den, då hon gjort avslag och sen ska kunna vara opartisk i den frågan.
 
Jag hoppas nu inte det är försent och det inte tar för lång tid. Har ansökt om inhibition, som betyder om jag förstått det rätt; att dom inte verkställer beslutet om dom tror att det kan bli en annan utgång och jag får hjälpen under tiden fram tills jag fått det prövat. Kan sen få avslag i alla fall, men då har jag fått insatsen under tiden och inte behövt väntat dessa månader detta tar att få det prövat.
 
Fortsättning följer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0