Lycka när jag träffade Tempus idag!

Sjukgymnasten vill att jag börjar vara hos Tempus igen, det har varit svårt då jag inte kan ta mig dit själv och inte har orkat. Idag var det dags för verkning av hovarna, då passade jag på att åka dit när tillfället gavs och jag hade en assistent med mig som hjälpte till. För 2:a gången på 6 veckor fick jag träffa min häst, det var lycka! Kul att träffa flera från gänget i stallet igen, få vara i miljön och framförallt spendera tid med min underbara Tempus! Även om jag är jättetrött nu så är det värt det. Det gör mig framförallt gott för själen och på köpet får jag lite träning. Prövade jag att borsta lite (med friska armen), helt sjukt vad otränad jag är av bara en sån sak och vad mycket det gör. Det tar jättelång tid att bygga upp min kropp och jag tappar allt jättefort. Den tiden jag varit borta nu är en stor förlust i min träning. Därför vill C jag ska börja vara där igen så jag får träningen som blir min rehabilitering, förutsättningen för det är att jag har någon med mig som hjälper mig med vissa saker, som leda hästen, på och av med flugtäcke och bära saker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0