Egen skörd av grönsaker, örter och bär

Hade inte riktigt hämtat mig än idag. Det tog lång tid innan jag kom mig för göra något. Har försökt spendera dagen ute i det något mer blåsiga och mulna vädret men det var inte kallt. Tvärtom, varma vindar blåste och solen värmde ovanför molnen nästan den tittade fram emellanåt.
 
Har tittat till mina blommor idag, gått ett varv på tomten njutit av dom vackra färgerna och dofterna. Väntar fortfarande på fröna jag spred ut i rabatten mitt på tomten ska växa till sig så dom går i blom, det är ett tag kvar. Spännande kunna se processen från början, hur lång tid det egentligen tar för ett litet frö bli till en blomma.
 
Nu har vi mix sallad, vild rucola, bladpersilja, kruspersilja, oregano, dill, gräslök, vitlök, gul lök, rabarber, smultron och jordgubbar som går skörda utav. Härligt bara kunna ta några steg ut i trädgården hämta det man vill ha och äta direkt. Tyvärr åt myrorna upp min bladbasilika och småbladiga basilika.
 
 
 
 
 
 
Har så många tomatplantor, jag inte vet vart jag ska göra av dom? Vill inte behöva slänga dom när jag drivit upp dom själv och lagt ner så mycket jobb!
 
Väntar på röda vinbär, potatisen (som är sena sorter), tomater, äpplen, hallon, rödlök, svarta vinbär, annans-jordgubbar och slang gurka som vi ska kunna skörda utav. Njuter varje dag få se allt växa till sig, veta och kunna vara stolt över att vi gjort det själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0