Magnetröntgen med kontrast avklarad!

Kämpigt att få kontrast insprutat i axelleden!! Det var obehagligt & gjorde ont. Som vanligt med min erfarenhet sen tidigare är att, det behövs mer bedövning än normalt. Hade förvarnat & dom var förberedda. Ingreppet gjordes med hjläp av ultraljud för att ha koll vad man gör. Först sprutade dom in bedövning, både i hud, innanför & intill leden. För att det inte skulle göra ont. Men leden spänner sig musklerna likaså, obehagligt!! När dom vara klara & ja skulle resa mig kände jag mig skakis. Märklig känsla! Jag bet mig i tungan & tog mig genom magnetröntgen!

När allt var klart fick jag sitta ett tag för att återhämta mig, innan jag kunde ta mig hem.

Nu är det svullet runt axeln, ömt & spänt i musklerna. Det börjar bli blått där dom stuckit mig, räknade till ca 7 stick när jag tittade mig i spegeln, men lite svårt att avgöra när det är på baksidan av axeln. Det är en märklig känsla idag, trodde någonstans att det inte skulle kännas så mycket dagen efter... Men de är klart, axeln, leden, liagmenten & musklerna är irriterade sedan innan & plus detta retar det upp bara mer.
Men jag kan använda armen hyffsat! Däremot känns det som om att den ännu lättare nu skulle luxera av en liten felrörelse :-/

Tur att det finns OS & att svenskarna är duktiga! ;-)

Ett steg närmare målet, att bli bra i axeln! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0