Besöket hos ortopeden, inte det jag hoppats på...

Hade önskat att jag skulle slippa höra rådet jag fick av ortopeden efter undersökningen. Jag var till honom igår, hade sådan tur att jag fick en återbudstid. Fick beskriva vad som hänt, (kortfattat vad som hänt för dig som inte läst det tidigare inläggen) 20 januari 2013 luxerade jag axeln, fick åka ambulans till sjukhuset, röntga, smärtstillande, dom drog tillbaks axeln. 28 oktober 2013 subluxerade axeln. 17 januari 2014 luxerade den igen! Natten mellan 2-3 februari 2014 luxerade den ytterligare en gång till!! Alltså har min träning jag gjort inte hjälpt & axeln luxerar för ingenting. Undersökningen ortopeden gör visar att läppen som sitter framför kapseln i axeln har släppt i kanten, det finns inget som håller emot framåt därför luxerar den nu för inget. Det finns ingen träning som hjälper, alt är operation. Men först ska en magnetröntgen göras för att veta hur det ser ut. Operationen är valfri, men det är en rekommendation! Väljer jag att avstå kommer den fortsätta luxera & axeln blir sliten & då är det för sent för en op! Men som sagt, nu väntar jag på tiden till magnetröntgen, efter kommer jag ha en telefontid med OTP för att rådgöra ang operation.Jag har gjort det jag kunnat, nu handlar det om att minimera skadan. Jag sover med axellås för att slippa en ny överraskning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0