Påskhelgen 2014

Hoppas du/ni har haft en trevlig påskhelg, med god mat, godis, värme och kärlek.
 
Jag har haft en härlig påsk med skratt, god mat, fest, middagar, spontana besök och överraskningar.
 
Långfredagen
Började helgen med att hjälpa till på en hästtävling. Blev hämtad tidigt fredagmorgon. Satt jag till eftermiddagen, tog emot alla som skulle tävla, kontrollerade pass & anmälde att dom var på plats. Kul kunna hjälpa till när det behövs och jag kan.
 
Jonne hämtade mig på eftermiddagen, åkte vidare till mina tvillingkusiner som fyllde 18 år. Öppet hus, bjöd på mat och efterrätt. Vi hade inte tänkt bli kvar länge, eftersom jag varit borta hela dagen redan. Dom släppte inte iväg oss, ville umgås längre och vi blev kvar till midnatt. Som alltid var det mycket trevlig, med många goda skratt!
 
Tack Oscar och Gustaf för vi fick vara med på eran stora dag!
 
Påskafton
Vi hade inget planerat under dagen, tog därför det lugnt, behövdes efter lång(a)fredagen ;)
Efter njutit av fina vädret, gjort lite nytta i trädgården, busat med hundarna packade vi korgen med påskägg och gav oss iväg på en liten tur. Påskkärring fick Tayla vara. Första stoppet blev hemma hos en av mina vänner Laila, där bjöds vi in på påskmiddag med hennes barn och familjer. Helt spontant! Vi hade mycket trevlig och fick skratta gott tillsammans. Vidare sen åkte vi till en gemensam vän Mia. Hon var tyvärr inte hemma, men ett påskägg lämnade vi. På vägen hem stannade vi till hos min andra vän Laila. Hon fick också ett påskägg från hundarna. Som tack för att hon ställer upp när det behövs och för hon är en fin vän.
Tror att våra överraskningsbesök uppskattades! Alltid roligt få göra andra människor glada och kunna överraska!
 
Påskdagen
Vi var bjudna till min farmor och farfar på middag. Först släppte vi ut hästarna på morgonen, trötta som vi var efter allt gick vi och lag oss igen efter vi kommit hem. Sov någon timme till. Vi hann även denna dag njuta av det underbart fina vädret i trädgården. Tog lite glass på verandan, innan det var dags ge oss av igen. Vi hann med en titt på grisarna, kalven och marsvinen också på gården. Allt smått är gulligt, då känns det att våren är här. Hade mysigt ute på verandan där vi åt påskmiddagen, alldeles lagom med mat. 
 
På vägen hem stannade vi till hos min gammelfarmor. Vi var där innan middagen med då var hon inte hemma, därför tog vi det på vägen hem istället. Hon blev mycket glatt överraskad och rörd av blomgruppen jag gjort till henne. Trodde hon tyckte vi kom försent, men inte hon, blev inbjudna på fika. Hon var mycket glad övar få sällskap på kvällen, hade hunnit vila efter hon kommit hem, därför var hon pigg och orkade med vårt besök. Två timmar senare fortsatte vi hemåt.
 
Idag jobbar Jonne, jag passar på att ta det lugnt och njuta ännu mer av det fina vädret ute i solen. Har fixat lite i trädgården, ätit lunch på altanen och bara varit. Är jätteglad över alla vi hunnit träffa, umgåtts med, roliga möten och gemenskapen som vi haft.
 
Utsikten från altenen
 
 
Har du gjort något roligt i påsk?
 
Dags ta hand om Tempus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0