Kännt mig stressad i kroppen

Har kommit i otakt igen med mitt bloggande, ska försöka komma till rätta i morgon igen.
 
Var lite trött efter gårdagen, sov därför extra länge idag, mycket skönt! Kunde vakna utvilad, dricka min smoothie i förmiddagssolen. Efter jag var klar med mina morgonbestyr passade jag på att njuta av det fina vädret med hundarna. Vi tog en skön promenad  efter vägen & in i skogen. Kände att jag behövde få andas frisk luft, komma ner i varv, av någon anledning kände jag mig stressad i kroppen? Gjorde det även igår kväll, var tvungen att lyssna på en avslappningscd. Kände det tog lång tid innan kroppen kunde slappna av, komma ner i en lugnare och djupare andning. Vilket märktes på Bazze, han var också speedad, hade svårt att lägga sig ner för att koppla av. Vi har upptäckt att han speglar mitt mående. Vilket betyder när han piper, springer runt och jag går till mig själv för att känna efter, är jag stressad eller har ont av någon anledning. Ser jag då till att slappna av kommer han ner i varv. Kan låta märkligt, men det är sant! Det finns ett talesätt; hunden (katten/hästen) speglar sin matte (/husse). 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia EDSmamman

Såklart känner de av hur du mår. Roffe blir orolig och märker både om jag har ont eller inte mår riktigt bra rent mentalt, ex om jag är ledsen eller nedstämd.

Hoppas du känner dig mer nere i varv idag. Kram

2014-04-03 @ 08:40:31
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0