En intressant resa med katterna till veterinären

Nu var det Tarzan's & Jane's tur att vaccineras. Jane är inga problem att hålla inomhus, hon stannar mer än gärna inne den här årstiden. Tarzan är det lite knepigare med, nu hade jag tid kl 15 & chansade därför att släppa ut honom på morgonen. Förhoppningsvis skulle han komma hem innan för att äta, vilket han som tur va gjorde. Lite knepigare att få in kattburarna i bilen när jag har hundburen i bak. Dom går inte in genom grindhålen. Därför fick dom sitta lösa i hundburen påvägen in & tänkte att jag flyttar dom till kattburen när dom ska ut. Lättare sagt än gjort! Då hade dom ingen lust längre att gå in i buren, Jane lyckades klämma sig emellan & landade på gatan. Tarzan lyckades jag fånga i luften. Som tur va blev Jane snopen när hon inte kände igen sig, fick lätt tag på henne & satte in henne i buren. Men Tarzan började morra åt henne, fick därför ta ut henne i väntrummet & sätta henne i knät. På vägen hem satt dom i varsin del av hundburen. Fick beröm av veterinären för fina katter, bra vikt & hon berömde extra för att jag inte var rädd för Tarzan som morrade åt Jane. Hon förklarade att många ägare blir rädda för sina katter när dom morrar & backar. Ja svarade att Tarzan vet att det är jag som bestämmer & att han gör inget mer än att just morra. Något annat är ingen idé! Nu är det 1 år till nästa gång. Får se hur jag löser det med burar nästa gång så jag slipper jaga katterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0