Man tager vad man haver!

När vi fick lite tid idag så gick vi ner i paddocken där snön har frusit på så man går uppe på den. Perfekt för hundarna att kunna härja fritt!
 
Vi kastade en leksak som är liknande 2 st tennisbollar som är ihopsatta så det får formen likt ett hundben. Köpte den för ett tag sen, men det har inte blivit av att vi använt den. Dom fick apportera, vilket visade sig var en mycket populär leksak & alla ville vara med!  När man klämmer på den piper den, vilket var väldigt användbart för att få dom intresserade. Vilket Bazze kom underfund med efter ett tag att kunna göra själv & inte ville släppa ifrån sig den längre :)
 
När dom var lagom trötta så kom vi på att testa agillity, det har jag pratat om i flera år men det blir aldrig av. När jag & Jonne precis träffades pratade vi om det & att jag kunde låna paddocken att vara i. Det har inte hänt än att jag/vi gjort. Men idag så!
 
Jag tog några plaststolp som stod lutade mot boxväggen, ett par hinkar, sen körde vi. Stolpen fick fungera som slalompinnar, hinkarna vände jag uppochned & la stolpen på så fick vi 2 små hinder. I paddocken stod en bänk sen innan som dom fick klilva upp på & springa ett par steg. Vi körde några gånger med varje hund vilket visade sig var upskattat från hundarnas sida. Ja jag tyckte det var minst lika kul! Efter några vänder fick det vara bra för idag...
 
Det viktigaste är inte att ha "rätt" material för att göra något. Det kan bli minst lika bra & roligt med det man har. Bara lite fantasi så så går det mesta & hundarna bryr sig inte om hur ett hinder ser ut eller så. Dom vill bara ha kul, vilket matte & husse också vill! Så tuta å kör!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0