Älvorna

Jag tar mig till en plats där jag trivs
en plats där jag hämtar kraft
känner mig fri
att tänka fritt

jag ser en segelbåt långt borta
hör ett flygplan i fjärran
vågorna rullar in mot strandkanten

jag sluter ögonen
sluter ögonen för att höra bättre
känna

jag hör syrsorna bakom mig
en fluga far förbi
vågorna, vatten

det ger mig ro
ro själen
i kroppen
ett lugn infinner sig

jag tänker klart
tänker ingenting
det jag hör

jag upplever ljudet tydligt
känner dofterna
känner vinden mot min kind

det är lite kallt
solen tittar fram
fram bakom molnen
den värmer en stund

jag ser saker
ser allt med klara ögon
ett öppet sinne

budskap
budskap till mig

älvor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0