Det närmar sig, vare sig jag vill eller ej!

Ligger på rygg i sängen & det ömmar nästan överallt i kroppen... Ganska slut i musklerna är min sammanfattning av de..

Hade ett trevligt samtal med en vän på telefon idag. Vi är i lite av i samma situation. Har ganska länge förstått att jag borde ha något hjälpmedel när jag ska t.ex gå i ett centrum, i en djurpark, på en mässa eller liknande. Blir fort trött & slut! Undviker därför idag att utsätta mig för sådana situationer. Vilket är både tråkigt för mig, min sambo å andra i min närhet.

Men tanken att ansöka om en rullstol har varit mycket långt borta! Men inser mer å mer att det närmar sig. För att kunna göra sådant som är roligt, men framför allt spara på min kropp!

Så snart måste ja ta tag i detta!...


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej läste din blogg mycket ett tag,när jag själv blogga på bloggo.nu la ner min ork att blogga,ja orka inte möta allt negativt med människor kommenter det jag själv insett som du skrev dags faktskt inse att rullstolen behövs.Ångesten inse för mig har varit hög inför detta.Hoppas du har en bra weekend som jag önskar alla med eds.Ja la en länk till facebook men allt tjaffs som varit i trådarna där så har jag inte öppnat min.Man gnäller inte alla är vi olika.Andrea

Svar: Hej Andrea!Tack för alla dina fina kommentarer, är ledsen att du inte fått svar förens nu! Jag har inte haft ork att blogga ifrån datorn, & gjort det ifrån mobilen. Jag kan läsa & publicera dina kommentarer på den men inte svara på dom av någon konstig anledning!?
Ja det är en del faser man ska igenom i livet & när man har EDS kan det innebära flera. Men vi har varandra, därav att jag fortfarande bloggar om min EDS för att visa att vi inte är ensamma. Det ger alla en möjlighet att läsa om att vi är fler & att det finns ett liv trots vilken sjukdom man har. Man måste bara se det på ett annat sätt & hantera saker annorlunda...

Mvh Madeleine
Madeleinelife

2013-04-06 @ 10:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0