Tog i lite för mycket, men hade en super härlig dag igår! & min Jane har fyllt år..

Ska försöka skriva några ord om gårdagen..
 
Men börjar med Lördagen då det var en speciell dag, 15/9 för 3 år sen föddes min lilla Jane ♥ Hon är inte mycket större i sin storlek, men vet precis vad hon vill ha i livet & njuter av varenda sekund! Hon vill vara där man är hela tiden, nyfiken, söt & kelig till tusen!!
 
Hon ser alltid till att hon ligger skönt!
 
Har hon inte sällskap av oss ser hon till att få det av någon annan.. I detta fall av en häst & en hund.

 
Ser fram emot många fler år & äventyr med lilla Jane ♥
 

Nu till gårdagen (söndag)..
 
Det var en fantastisk september dag i går, varmt i luften  & solen sken. Vi började dagen med frukost ute i sloen..
Sen passade det utmärkt att bada hundarna då det var så skönt ute.. Så jag kammade igenom deras pälsar & där efter badade husse dom en efter en. Så nu skiner dom i pälsen, är så lena & glada!
 
Där började det med min arm! Men då dom är rena, så vill jag att deras "sovrum" också är rent & fint, annars känns det ganska bortkastat att bada dom. Det är bara på några kvadrat, husse dammsög & jag våttorkade & torkade ur deras sängar.. Inte så stor grej tyckte jag då...
 
Vi kunde även äta våran lunch ute, dock inte lika soligt längre, men fortfaranade skönt ute.. Så vi tar alla chanser vi får! ; ) Jag tog efter en liten stöd vila, för att orka resten av eftermiddagen  & kvällen.
 
Jag började tidigare med en ny rabatt i sommar, den var inte riktigt klar. Behövde Jonnes hjälp till detta, så satte honom på att gräva ner kanterna på marktäckarduken, för att sen lägga dit stenarna som en kant. Blev riktigt bra. Ni ska få se bilder när den är helt klar. Nu behöver jag köpa till någon blomma  & lite decorationsbark. Sen så är den klar! : )
 
Har i omgångar försökt ta mig ork att rensa igenom grusgången på framsidan. Men kommer hela tiden till en punkt då det inte går mera.. Så blir helt enkelt aldrig klar med den. Igår hjälpte J till att göra klar kanten på grusgången ena kant. Den har med tiden suddats ut då gräset växer inåt mitten ni vet. Så vill sätta stop för det nu innan det tar över helt!.
Jag gjorde inte så mycket, rensade lite ogräs... Men ju längre kvällen gick så molade armen mer, värkte & svullnade upp.
 
Så avslutade kvällen med ett riktigt varmt bad, tända ljus & en super spännande bok, som jag började på igår!
 
Ett varmt bad gör min kropp gott! Borde göra det oftare!
Nu börjar molandet igen, så dax att sluta.. Fortsätter vila armen så mycket jag kan (det är höger & jag är såklart högerhänt).
 
Puss ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0