Ta dagen som den kommer

Idag behövde vi bara vara, inte planera något. Vi tog en lång härlig frukost! Innan vi ens tänkte tanken med att börja dagen.

Jonne var jättesnäll å hjälpte mig att tvätta Bazze & Nellie, nu blänker dom så fint i pälsen igen! Under tiden gjorde ja rent deras bäddar, så allt var fräscht sen när dom ska gå in.. Tycker annars att det är bortkastat att bada hundarna & sen ligger dom i sktiga bäddar! När dom låg å torkade inne gjorde ja J sällskap ute.

Han hade lite kvar att kratta, ja fyllde på mat till mina fåglar.. Dom är som tokiga, blir så glada när jag fyller på maten! Fick hjälp att gräva en grop så ja kunde sätta ner lite fler lökar som jag köpt.. En ny sort ja inte haft eller sett tidigare. Det kommer bli riktigt spännande när dom tittar upp sen i vår! Hade även några andra lökar, som jag tog upp ur en rabatt tidigare, rosa liljor. Även dom satte jag ner på samma ställe. Så smidigt när man bara behöver gräva en grop & sätter sen ner dom i olika nivåer beroende på storlek av lök.

När vi kom in & var lite småhungriga dukade vi upp på vardagsrumsbordet. Lite av varje, smått å gott..

Tände ljusen, räknade till 55 st! Mysigt blir det.. (å då var inte det alla..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0