Kartläggning med Dr, FK, AF, anpassat arbete?

Nu äntligen sitter jag upp!

Har inte kommit igång med min dag... Kroppen värker & ja somnar bara om.. Har tagit en ipren också, för att få bukt med den jävulska mensvärken!

Har varit för trött & min värk har gjort att jag inte kunnat sitta framför datorn. Därför de korta inläggen med bilderna. Men tänker att det är bättre än inget.

I helgen hade vi besök av min syster. Mycket trevligt! Hon & J fick chansen att lära känna varandra lite bättre. Hon bor inte långt bort, så i sommar hoppas jag få besök ofta. När det blir säsong igen för att åka moppen. Då vi kanske kan få lite mer egen tid.

Igår hade jag ett möte med min Dr, FK, AF. Det gjordes en kartläggning på mig. Hur mitt liv ser ut, hur jag mår, vad som har gjort hitintills, etc...

Var helt slut igår när jag kom hem igen, ont i huvudet, sten hård i musklerna, ingen cirkulation & värk i kroppen. Lag mig tidigt! Men gårdagen pårverkar även denna dag. Så gör en summering om vad som hände på mötet igår.

Kommer fortsätta var sjukskriven som jag förstår, men ha en handläggare på AF som ja ska träffa nu några gånger. För att se om det går att hitta ett anpassat arbete som jag kan pröva på. FK vill se om jag kan utföra ett anpassat arbete.

Hur det ska gå ihop med min vardag vet jag inte?!
Då jag har så få timmar per dygn jag är aktiv. Har räknat ut att det är ca 4 timmar på ett dygn, som är uppdelade på flera tillfällen. Då inkluderar det allt vad en vardag handlar om. Det kommer inte bli någon ork över till fritid eller att umgås med min sambo :( 

Det är vad min vardag handlar om, dela upp den orken jag har, på sådant som måste göras & min sambo. Har jag tur har jag lite över till något annat.

Men detta måste göras för att se hur min EDS påverkar mig & mitt liv. Det måste finnas något konkret att ta på. Om det finns något som jag kan göra? För att sen kunna göra en bedömning på min framtid. Hur det går till vet jag inget om än? Om det går att hitta något som passar mig med min EDS, mina behov är jag mer en glad.

Jag träffar min handläggare på AF om ca 2 veckor.

Parallellt med detta har jag ansökt om HTJ igen. Mitt avtal gick ut vid årsskiftet. Nu när jag är smabo är det andra regler som gäller. Min ledsagning låter det som om jag får behålla.

Men då jag inte tyckte att samarbetet funkade så bra sist med HTJ, då jag inte fick mina timmar, mina kontaktpersoner kom inte, det passade inte mina behov etc.. Så kommer jag ansöka om LSS också. Så har varit i kontakt med biståndshandläggaren på LSS. Vi kommer ha ett möte, efter jag har skickat in lite papper som dom behöver. Bl a ett läkarintyg.

Solen skiner ute, det blåser härliga friska vindar.. Njuter av det idag från insidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0