Nya regler, en ansökan måste göras för fortsatt sjukpenning!

Tiden går, vilket jag fick bekräftat vid denna månads utbetalning!

Reglerna har ändrats igen!

Trodde det skulle räcka med ett sjukintyg. Men inte då, det vart en överraskning då pengar fattades på kontot... 

Så tänkte att jag kan tipsa er som är i samma situation som mig. När du varit sjukskriven i 364 dagar & inte kan söka ett jobb utan du ska fortsätta få din sjukpenning. MÅSTE du ansöka om detta, för att fortsäta få den!

Så då beställer du en blankett eller skriver ut från FK´s hemsida som heter Ansökan, Sjukpenning på fortsättningnivå. Då kan du ansöka om en fortsatt sjukpenning, men max 550 dagar. Din ersättning kommer minska från 80% till 75%. Gör du inte detta, så får du inte dina pengar. Vilket hände mig, då står man med skägget i brevlådan!

Du kan läsa dig till i vilka fall du behöver göra detta & vad som krävs för att få ansöka om fortsatt sjukpenning.

Det kommer ut information till dig som behöver göra detta ca 1 mån i förväg. Men lätt att missa, vilket jag måste har gjort! Så kan jag hjälpa någon med detta inlägg är jag mer än glad!

Så nu ska jag klä mig, koppla hundarna, ta elmoppen mot en brevlåda där jag kan posta min blankett. Så hoppas jag har mina pengar snarast!

För detta ställer till det en hel del kan man säga! Räkningarna betalar sig inte av sig självt! Struligt värre!


Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är de där dagarna som är slut för mig nu... tror jag alltså. Väntar på svar från fk just nu men fick ivf sjukpenning för mars, denna sväng hos fk har jag nämligen NOLL KOLL.. Orkar faktiskt inte. Otroligt korkat jag vet men du vet ju själv hur jädra mycket ork det tar av en med allt tjafsande...



Håller tummarna för dig, jag fick ju godkänt och förstår inte alls hur du ska kunna få nåt annat än förlängt!



Kramen

2012-03-29 @ 15:24:22
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack för heads up :)

2012-03-31 @ 16:11:15
URL: http://missmume.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en del att dela med mig om när det gäller sjukpenning mm, du får jättegärna skicka ett meddelande på Facebook, med ditt telenummer så kan jag ringa dig. Hittar nämligen ingen privat kontakt till dig... Ha det gott! Caroline Gunnarsson

2012-04-03 @ 18:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0