Mina alldeles egen odlade örter...

Gör ett nytt försök.. Igår när inlägget var färdigt så la mitt internet av i vanlig ordning..
 
Gårdagen var kämpig på flera sätt, men tog mig igenom den genom att pyssla lite hemma, ta mig förbi stallet en stund.
 
Har under våren drivit upp en hel del örter, basilika, dill, rosmarin, persilja, citronmeliss, timjan. Även cocktailtomater & paprika planta. Tanken var att skaffa oss ett växthus, men dom planerna har sjuktits fram. Så nu planterade jag ut dom i krukor & i rabatten.. Känns extra roligt när man har gjort allt själv från början.. & vilken skillnad det är i smaken, när den vår växa i en näringsrik jord!
 
Blev riktigt bra!
Citronmelissen & en del av persiljan...
 
 I rabatten hittade jag en självsådd persilja planta.. Måste ha blåst i väg frön när jag sådde dom i krukorna?
 
Idag har jag förskingrat tankarna genom att rensa lite ogräs på uppfarten.. Men det är en hel del, så delar upp det på flera dagar.
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sätta på mig lite varmare kläder, för det svängde om & blev något kyligare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0