Min energi är värdefull!



             
vad händer
   
det har hänt saker som får en att fundera
fundera över livet
vad livet är värt

för mycket värt
värt för att slösa
slösa bort
bort på energitjuvar
slösa på onödig hörsägen
slösa på människor

människor som inte bjuder tillbaka
bjuder på sig själva

jag ger till andra
andra ger till mig
ger av sin tid
sitt liv

ibland ger jag till fel människa
en människa som inte ger tillbaka
som tar min energi

tar den energi jag behöver
behöver till annat
behöver till mig själv

jag har inte mycket energi
men den jag har delar jag
delar med andra
för att kanske få något tillbaka

ger jag inte
så får jag inte
inte tillbaka
tillbaka som jag kanske behöver

jag får lägga extra mycket tid
tid på hur jag fördelar
fördelar den energi jag har

vem delar jag med
delar den med min sambo
mina djur
vänner
nära & kära

men dom som vill mig något ont, vill ja inte ge!
ge den lilla energi jag har
har att tillgå

den är värdefull
för värdefull att slösa
slösa på skit
slösa på den som inte förtjänar min energi

väljer noga
noga vem som ska dela den
dela den med mig

ibland kan jag inte dela
dela med mig av min energi

har ingen energi
ingen energi att ge
ge till mig
ge till någon annan

det gör ont
ont inom mig
ont att inte kunna ge
ont att inte kunna dela

för att få energi, måste jag vila
måste spara
spara kraft
kraft så jag får energi
energi att kunna göra
ge
dela
dela med andra

så måste välja
välja noga hur jag delar
delar den över dagen
dela in den i timmar
timmarna jag har energi

dom är inte många
ibland inte en timme
ibland en halv timme

en timme
en timme på en dag
3 timmar på en vecka

min energi är värdefull!


Kommentarer
Postat av: litentanta

En stor kram till dig, fick själv veta att min sjukskrivning går ut redan den 1 mars, misstänker att jag ramlar ur försäkringen då också. I ärlighetens namn så vet jag inte längre, men att stressa upp sig så enormt som förra utförsäkringen finns inte med alls nu. Ja du vet, engagera sig kanske man ska säga? Nu åker jag bara med, nya läkarintyg har gått iväg osv, väntar på nåt meddelande från försäkringskassan och annars låter jag nog mest tiden bara gå. Men nog är det MASSOR som är fel, på alla sätt o vis, tänker på dig ska du veta!



Kram!

2012-02-24 @ 21:34:56
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0