Läkarbesök, nya medeciner avslutades med en god lunch!

Idag var det dax igen för att träffa min läkare, då min sjukskrivning går ut.
 
Jonne var ledig & kunde skjutsa mig & på så sätt fick vi en bonus dag tillsammans :)
 
Det var en hel del att gå igenom sen sist vi sågs ja å min läkare. Mina recept behövde förnyas, jag ville gå igenom dom för något ev byte? Trappade ner för en tid sedan på min tradolan retard. Men var osäker på om den hjälper eller inte? Jag har fått mer ont & undrade om det är så att kroppen kan bli resestent mot den typen av tablett. Men det tror inte min läkare, utan hon tycker jag ska pröva med att höja dosen.
 
Ska nu pröva att ta 150 mg till natten & 100 mg på dagen. För att på så sätt få en bättre vila under natten & vara förhoppningsvis mer smärtfri på morgonen. Sen ska diklofinak försvinna, då det har visat sig att den kan ge allvarliga biverkningar, bl.a på hjärtat. Den bytte vi ut till pronaxen & den kan jag ta vid behov 2 ggr/dag.
 
När allt var klart med det & vi bestämt att förlänga sjukskrivningen fram till ett avstämmningsmöte, var vi färdiga.
 
Vi tog en sväng ner på stan, passade på att äta en lunch ute.. Jag valde en surdegsmacka med tonfiskröra på, smarrigt!
 
 
 
När vi kommit hem, packat in grejerna, släppt ut hundarna & jag satt mig i fåtöljen för att slappa, läsa en tidning. Insåg jag att bokstäverna flöt ihop till en enda röra! Lag mig för att vila en stund på sängen, 2 tim & 20 min senare väckte Jonne mig!! Lite lätt trött... Då var middagen klar & det var bara att sätta sig till bords.
 
Nu går ögonen i kors igen.. Så dax att sova för natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0