Nu var det dax att börja plantera

Har haft en toppen bra dag!

Inte ofta man orkar att hålla igång en hel dag..
Sov ut i morse båda två.. Fick kliva upp till ett framdukat frukostbord (händer nästan varje helg). Åt länge & väl!...

Tills vi insåg att klockan hade dragit iväg JÄTTEMYCKET & vi hade en del att stå i under dagen. Planen var att åka till handelnträdgård & införskaffa lite höstblommor, både till rabatt & kruka.




Rabatten vi har hållit på med i omgångar var klar att plantera i nu, behövde endast tillsätta gödsel. Så kunde börja köpa in växter till den idag. Vi hade dock köpt en ros i sommras när vi var där sist. Men har inte vetat vart jag ville ha den.

Nu sitter den i jorden tillsammans med, vårflört (2 färgat gul/gröntbladigt gräs), alunrot, lavendel, höstanemoner. Det kommer bli riktigt fint när den är klar!

Men det hann bli för mörkt innan jag hann fotografera den. Så det får jag göra imorgon eller på måndag :)

På vägen hem ifrån handelsträdgården häslade vi på vänner till Jonne. Riktigt trevligt! Har hört mycket om dom, men inte fått möjligheten att titta förbi..

Sen middag blev det, men mycket gott som alltid! Bortskämd som jag är numera ;)

Blir en tidig kväll, då vi ska fira min syster imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0