Fix med rabatter, grupper inför hösten 2011

Äntligen kommer jag ut på internet igen!
Igår måste det ha gått troll i det! Hur jag än försökte så kom jag inte ut.

Jag som satt mig ner för att betala räkningar & sen lägga upp bilder ifrån dagen.
Det vart att jag gick ut å grävde i jorden sist i alla fall. Så var ute hela dagen igår. Vi kunde tillochmed äta frukost ute i sloen. Fixade med blommor & rabatter..

Åt även en sen lunch ute. Så kan inte klaga på någonting!
Dom hade lovat fint & jag ville njuta av varenda miunt. 

Måndag 27/9

Frukost ute i solen


Tarzan mitt i såklart! Där jag ska göra mitt smultron land... Före..


Smultronen på plats. Nu ska jag bara samla ihop stenar så det
blir en snygg kant.


Mitt första jordgubbsland. Det gjorde i vi helgen som va.


Vart rensat runt om när vi ändå var i farten med jordgubbarna. Har bestämt att sätta luipiner till vänster om stenarna. Sen ska det dit någon blomma till i kruka & någon figur på stenarna :)


Plastade om en blomlåda, nu är den som ny igen :)




Tisdagen vart en heldag ute i sloen & friska luften...

Planterna i den blomlåda jag lagat. Som ska hänga under ett fönster.


Materiel till en grupp plantering


Jane kontrollerar att det går rätt till...


Så här ser den ut, plockade mossa på tomten som jag täckte jorden med.


& satte dit en liten igelkott


Avslutade dagen med att plantera en till grupp inomhus. Men har inte den sista bilden så publicerar den senare.

Föutom det ni sett på bild så fixade jag grusgången, klippte 2 buskar, planterade i 2 krukor som hänger på stallet etc.. Så var slut när jag kom in igår.!

Idag fick jag känna på gårdagen. Gick upp vid 11.30. Men när jag somnade vid köksbordet, så insåg jag att jag behövde vila lite till. Lag mig på soffan & vaknade nästa gång 15.30! Så då började min dag. Har varit ute i trädgården med hundarna. Tog hundarna på en promenad med scootern. Dom behövde det efter inte varit ute på promenad då jag varit sjuk.

Nu ska jag snart äta middag, ska fortsätta hjälpa till med det.
Vi hörs kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir så glad då jag märker en ny M nu en som blommat upp liksom.Jag är här o läser än men har legat nere ett tag bara .Du vet vila skadar inte ibland.Jag ser med glädje hur glad du är o hur mkt du vill o gör .Växter e kanske ngt som läker dig att få vara ute i trädgården.Själv får man nöja sig med en städtur i ödlans stora bur sen e nog orken slut.Fast jag hann köpa nya orkideer idag så lite ögongodis blev det.Tack gumman för att du delar med dig med dina underbara foton.

2011-09-29 @ 11:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0