Avstämmning 2011

Nu har jag klarat av ett till avstämmningsmöte med FK & min läkare.

Förstod inte rikitgt varför vi skullle ses idag? Då jag inte hade fått någon kallelse utav Erik Björck för en second opinion. Men tog mig dit för att höra vad dom hade att säga.

Det blev mycket repetition, eftersom det har inte blivit något direkt skillnad i min EDS sen sist. Jag har dock fått min scooter, hemtjänst & tror även att jag fått FT sen sist.

Så det blev i alla fall uppdaterat.

E. Björck hade skickat ett svar till min läkare. Han tyckte inte det var någon idé att träffa mig igen, då han har ställt diagnosen. & den kommer inte ändras. Hur den sen vidare kommer utvecklas är frågan.

Så nu tills vidare är jag sjukslriven fram tills sista feb 2012. Då kommer vi stämma av igen, hur ser mitt liv ut, någon förbättring, försämring? Är det möjligt att genomföra en arbetsträning?

För dom kommer inte kunna ge mig sjukersättning, förens man med säkerhet kan säga att jag inte kan jobba. Vilket jag har svårt att se idag att jag skulle kunna utföra ett arbete. & är det som sist, att jag klarade 5 veckors arbetsträning & sen fick jag ett skov. Så är det mig det drabbar, min EDS blire sämre. Ska jag behöva bli det en gång till? Behöva utsättas för det?

Hur som, jag kan inget göra. Mer än att göra som dom säger. Jag säger som det är, men sen är det FK som har sista ordet.

Kommentarer
Postat av: litentanta

Tänk att tiden bara går och ingen förändring i vår nya genomsjuka sjukförsäkring synes.. Tomt prat i riksdagen hjälper liksom inte, folk hamnar i sanslösa situationer där man drivs mot försämringar i hälsan snarare än eventuella förbättringar. Tänk hur länge vi har gapat på om det här?!



I mitt fall pågår ju ivf en utredning, jag har ju möjlighet att bli bättre, men nog borde väl även människor som sitter med diagnoser som inte har samma möjlighet att (eventuellt) lagas få tillgång till ett liv utan den här stressen? Äsch, jag vet ju att du vet allt om det, jag blir bara så sorgsen när det aldrig blir rätt liksom, som det är nu har alltså jag längre sjukskrivning än dig IGEN.. :(



Hoppas att du har det bra trots allt, verkar som att livet tagit en jättehärlig vändning mitt i alltihop jobbigt m fk och fortsätt bara på som du gör. Jag ska starta upp "sen" tänkte jag...hmm, som jag alltid tänker ;)



Kram

2011-10-13 @ 22:54:52
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0