Massage behandling

Har precis ätit en sen lunch.

Igår följde jag med Jonne till jobbet. Då jag skulle få gå på massage, för första gången efter jag blev sjukskriven (2006). Har inte kunnat ta den typen av behandling pga av ekonomin. Sen på slutet vart jag så dålig av behandlingarna som jag var på då. Men nu gör jag ett nytt försök.

En vän till Jonne som är utbildad massage terapeut, behandlade mig.
En mycket gullig tjej. Men innan jag fick behandling, så tog han mig till en pysselbutik som ligger där i närheten. Det är livsfarligt! Jag kan vara i en sådan hur länge som helst. Vi var där i 1 1/2 timme. Hittade en hel del, som J köpte åt mig. (lägger ut bilder sen).

Efter åt vi lunch alla tre. Riktigt trevligt att få en liten pratstund. Sen var det dax för min behandling. Hon höll på 1 1/2 timme. Hon gick igenom hela ryggen, bröstmuskelerna, nacken & vaderna. La 4-5 st koter i nacken i rätt läge. & masserade mycket försiktigt. Kändes riktigt bra efteråt, något mör & lite mosig i huvudet bara ;)

Idag har jag dock ganska ont i nackpartiet. Inte så konstigt, hon rörde ju om en hel del. Ska ge det 2 dagar så får i se vad som händer?

Hoppas att detta ska kunna ge mig något, kanske till en förbättring i framtiden?

Hade planer på att ta mig till standen i dag. Men får planera om.
Tar en tur med hundarna istället & vilar sen.

Kommentarer
Postat av: EDSmamman

Men så härligt!!!! Du har nog träffat en toppenkille som verkligen förstår att du behöver lite extra omsorg ibland :-) och det är du värd!!!! var bor du nu, har ni hus? eller har du kvar din lägenhet, jag har som inte riktigt hajjat det där ännu;-)



Jag vill oxå ha en massagebehandling, funderar på att kolla om jag kan skicka min man på utbildning, han är ju assistent till mig 10 tim per vecka (helgerna). Hur fungear din vardag nu? har du hemtjänsten fortfarande eller får du hjälp av J så du klarar dig? Hur mår du i kroppen? tusen frågor jag vet!!!



Varför jag frågar är för att jag tycker att jag bara blir tröttare och tröttare och sämre och sämre, iaf mitt bäcken, och utan bäcken så är det svårt att gå... men min AT motarbetar mig litegrann. Hon tror att jag är så pigg som jag ser ut, tänker inte på att jag har både morfinplåster och starka morfintabletter samt allt annat.... utan detta skulle jag inte ens orka gå, men hon anser att jag är fullt gångbar.... ja vad gör man....



Hur fungerar allt det här för dig? kram kram

2011-11-24 @ 19:25:01
URL: http://edsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0