Arrangemang julen 2011

Juldekorationer

Materiel


Det är både köpt & de jag har plockat själv i skogen
Olika sorters mossa, Grankottar, Näver, Ligon ris, Granris, En ris, Olika filtdekoratiner, Ett hjärta i mossa, Ljus, Ett hjärta i oasis, Block ljus, Dekorations nålar, Adventsljusstake, Kanelstång, Rött sidenband m.m.

Detta är vad jag ifrån. Har samlat inspiration ifrån böcker, tv, affärer. & nu sättare jag igång ;)



Juldekoration 1
Bordsdekoration hjärta

Starten, 3st ljushållare, som jag döljer under mossan. Fäster mossan med bindtråd. Som jag formar som mälor.



Sen är det bara att pynta med det man vill & känner för.

Så här blev min


En närbild


Juldekoration 2

Ett hjärta på dörren

Det har jag haft sen tidigare & hade börjat bleknat i mossan (som ni kan sen på översta bilden). Men kasta INTE! Jag klädde om den, tog ny mossa oavnpå den gamla, fäste den likså med bindtråd som jag formade som mälor & stack ner. Har detta år lindat ett rött sidenband runt. 





Tagit dekorationshjärtan i guldglitter, gjort hål i dom, fäst bindtråd igenom så jag kunde fästa sidenbandet i, döljde knuten med en pärla. Klippte ut ett hjärta i näver, som jag kunde dölja fästena med.


Fäste en grankvist med hjälp av dekorationsnål i glitter. Dekorerade även med en prynadskula, glitter stjärna & kanel. För att fästa kanelen knöt jag sidenband runt om, i den fäste jag en märla bakom, som jag tryckte ner i hjärtat.


Hoppas jag givit er lite inspiration!?
Maila gräna bilder, om ni har gjort något själva.

Nu ska jag ta & äta en sen lunch för att sen fortsätta med mitt skapande...

Kommentarer
Postat av: EDSmamman

hej. så komiskt, vår adventsjulstake ser liknande ut :-) la in en bild för typ en vecka sedan på FB !!



Jättefint hjärta!!!!



Kramis

2011-12-03 @ 19:51:29
URL: http://edsmamman.se
Postat av: Madeleineslife

Svar: EDS mamman

Nej är det snat! Men vi har ungefär liknande smak tror jag? :)

Bilden missade jag dock!? Får leta rätt på den ;)



Tack snälla! Tror det är den bästa dörrdekorationen hitintills! ;)

Kramis

2011-12-05 @ 17:01:04
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0