Midje bälte för hund promenader

Tack Katta! Så underbar på många sätt, givmild & snäll.

Så otroligt gulligt kort!!


Jag har som dom flesta vet blivit beviljad en el scooter. Jag har haft mycket kontakt med Katta för rådgivning. Hon har givit mig många bra tips, saker som är bra att tänka på när man prövar ut en. & delade med sig av sin erfarenhet. Då hon har lång erfarenhet av dom själv & också har hund.

Hon tipsade mig om att skaffa ett bälte, som man har runt midjan & fäster hundarna i. Har funderat fram & tillbaka hur jag ska fästa dom när jag är ute & "går". Om man har ett midjebälte har man fria händer, men kontroll över hundarna. Jag har varit skeptisk till bältena, då jag har så ont. Tänkte mig att om hundarna drar i kopplet så blir det ett ryck i ryggen på mig.

Men när Katta förklarat hur dom fungerar, jag har googlat & läst om dom så har jag ändrat uppfattning. Men för att kunna bilda mig en riktigt bra uppfattning så har Katta lånat ut en av hennes till mig. Dom är ganska dyra att köpa, i alla fall för min plånbok. Så att få denna möjlighet är jätte bra!

Nu ska jag med glädje pröva detta bälte & se hur det fungerar för mig!

Det är ett resårband som hakarna är fästa i, så drar eller rycker hundarna så blir det inte statiskt. & underlättar då för kroppen. Jag kan välja att ha kopplena fästa i krokarna eller i bandet som är fäst i krokarna.



Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Sedan kan du välja var du vill sätta bältet; höfterna, midjan eller högre. Man får trixa lite. Men som sagt; att köpa ett svindyrt bälte utan att veta kan man inte. Så testa du i lugn och ro. Jag har just nu mitt nya fina koppel med midjefäste från MR. Så det använder jag just nu. Så testa på!

Kolla även MR:s koppel med resår: www.mrkoppel.se De haräven hundförarbälte som liknar det du lånat nu.

Nu är det bara till att vänta på elmoppen så är du klar för sommaräventyr!

Kram!!!!

2011-05-05 @ 03:00:15
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: åland

vilket kanon hjälpmedel!

och vilken kanon vän du har:)

Hoppas bältet ska funka bra för dej!

2011-05-05 @ 08:06:44
Postat av: Petra

Det finns speciella koppel till de där bältena där det är elastiskt sista biten på kopplet. Det blir lite stötdämpande. Kanon bra att hundarna kommer få mer motion nu när du fått en skoter.

2011-05-05 @ 08:37:11
Postat av: Madeleineslife

Tack Katta! Jag har sett kopplena, dom verkar skit bra! Men det får jag ta sen, måste ta en sak i taget...



Åland: Ja med eller hur :)



Petra: Ja jag längtar verkligen efter den! Då j*klar ;)

Kramisar till er ifrån mig

2011-05-06 @ 14:51:53
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag har mina två stora i bälte, och den lilla lös, och det funkar jättebra, trots svår värk i rygg och nacke pga EDS. Jag har två storpudlar och en toypudel.

Kul att få läsa din blogg!!! Lycka till med allt! :)

Mvh Anna

2011-05-07 @ 22:38:34
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: Madeleineslife

Hej Anna...

Tack för din feedback! Alltid kul att höra från andara som har praktiserat dom :)

Glad jag blir att du gillar min blogg! Tack snälla!..



Mvh Madeleine

2011-05-08 @ 20:54:49
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0