Ska göra en god insatts idag

Om 1 timme ska jag möte upp min yngsta syster & bonus syster vid bussen.. Sen ska Lisa hämta oss, köra upp oss till gården. Sen ska jag hålla ridlektion för dom.. :)

Men det är inte så farligt som det låter. Inte så ansträngade, det är på mina villkor. Dom får göra jobbet.. Hämta hästar, borsta, salda & sen blir belöningen att rida.. Det är såklart dom vill göra allt själva. Det är ju halva grejen med att lära sig. Ser fram emot det. Det ska bli kul att umgås lite med Sofia. Vi får lite kvalitets tid tillsammans.

Så nu samlar jag kraft till att klä på mig. Fundrear på att ta en kaffe så jag vaknar till liv. Idag får kan jag i alla fall inte hoppa över extra smärtisar. Om jag ska orka..

Men det ser ut som det hänger regn i luften?
Men lite vatten dör man inte utav...

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej! Hittade din blogg av en slump när jag satt och sökte lite på just EDS. Min man har nämligen den sjukdomen och fick sin diagnos 2006 och har varit sjukskriven heltid och deltid sen dess i omgångar men nu kämpar han mer än någonsin för att kunna återgå till ett heltidsarbete.

Jag tycker det är så svårt att "förstå" honom eftersom man inte kan se på honom att han är sjuk. Han ser ut som vem som helst. Kommer definitivt att fortsätta kika in hit för jag tycker det är jätteintressant att följa någon som lider av samma sak som den som jag delar mitt liv med, han som är pappa till mitt barn.

Kram till dej!

2011-05-19 @ 13:06:13
URL: http://martinut.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Hej Martina

Kul att du tog dig tiden att skriva några rader.

Nej de flesta har svårt att utföra ett arbete. Kan möjligtvis göra det deltid. Men det sliter på kroppen. Man måste lyssna på den, för kör man bara på så är det än själv man straffar. Kan förstå att det är svårt, jag vet själv när man försöker förklara. Men det är ju som om någon med cancer skulle förklara för mig hur det är. Men det kan vara lättare att se hur andra har det, se likheter & hur kroppen reagerar. Sen kan man ha lidrigare EDS & svårare, som allt annat. Kul att du gillade bloggen! :)

Det är viktigt att man försöker förstå, det gör det lättare för alla parter. För oss med EDS är att bara stå rakt upp & ner en dag är som en arbetsdag för andra. & då gör man inte mer än att stå. Varje rörelse är som ett övning på gymmet. Att gå är som att ta sig fram i vatten, har man ont så är det som att gå i gyttja.

Har du frågor så ställ dom, så ska jag försöka svara.. Kram Madeleine

2011-05-23 @ 13:05:18
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0