Vi lyckades reda ut det till slut!

Ny dag, en ta igen mig dag..

Jag valde att sova på soffan denna natt, för att ha nära till dörren & kunna släppa ut hundarna. Sen kunna få sova lite längre, vilket jag får när hundarna får ligga i en egen soffa. Då sover dom som änglar!

Vart dock väkt utav telefonen. En hantverkare som jag trodde ringde mig igår, som skulle komma för att fixa en list. Så jag bokade in honom på tisdag nästa vecka. Sen går det några timmar, jag somnar om, efter några timmar då ringer en hanteverkare igen. Vilket visar sig vara den som hade ringt igår. Jaha, hur går detta ihop? Pratar med honom, han säger att kommunen kan ha skickat ut flera förfrågningar till hantverkare. Vi kommer fram till att han ska ringa till kommunen & fråga hur det ligger till.

Han fick svaret att dom bara kunde hitta en förfrågan? Hmm.. Då frågar han om det inte är någon hantverkare som fastigheten har skickat, då slår det mig att för några år sen sa jag till om en list som är trasig till min altandörr. Sa till igen om det för någon månad sen, så det måste helt enkelt vara det!

Haha, skönt att det gick att reda ute efter många om & men. Så han som skulle göra bostadsanpassningen kom ut redan 15 min senare efter vi lagt på.

Så nu har jag fått utbytta trösklar till badrum & sovrum :)
Sovrum, en metall tröskel.


badrum, en gummitröskel


Det andra var han tvudgen att beställa hem, så 1-1½ vecka fixar han resten, ramp & tröskel till ytterdörr. Det händer lite i alla fall, efter allt slit!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ser bra ut där. Jag ska överväga, noga, att implementera någon liknande lösning i mitt hem.

2011-04-14 @ 13:06:54
URL: http://hantverkare-halmstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0