Smärtfritt lidrigt sagt!!!

Kan inte ens gråta just nu, svettas, skakar!!!

Vet inte vad jag ska ta mig till på riktigt längre!?!?!?!
Nu har jag varit i kontakt med vård centralen, dom kan inte ge mig en tid förens den 21 mars!! Vilket innebär att jag inte får någon ersättning! FK har ingen empati, kan inte se förbi att jag kommer få ett intyg som är bakdaterat. Att V.C inte kan ge mig en tid tidigare.

Nu är det jag som drabbas, jag står utan ersättning & blir vräkt om jag inte betalar hyran. Men vad bryr sig FK i det. Jag måste lämna in ett läkarintyg för att dom ska kunna bedöma & göra en utbetalning till mig. Dom har dessutom 30 dagars handläggnning på detta. Då sitter jag på gatan för LÄNGE sedan!!!

Varför ska jag straffas för att jag fått en diagnos som gör att jag inte kan utföra ett arbete!??? Det är inte själv valt! Det är som det är, jag har min EDS, jag kan inte bota den hur gärna jag än vill. Jag kan inte jobba hur gärna jag än vill. & nu straffas jag för det!!

Hur sjukt är inte detta! Jag har inte gjort något fel, det är dom som inte kan hjälpa mig. Men det är jag som drabbas! Ingen annan! Hur kan FK sova om natten?!?!?!?!?

Detta är verkligheten!!! 

Jag måste ut!!! Få luft!!!!!

Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Du MÅSTE kontakta socialen.

Ring din hyresvärd och förklara, fråga om du kan få skjuta på hyran. De brukar gå med på det om man är trevlig.

Sen åker du till akuten och gråter. Så drastsikt måste man bli ibland när det är så här, för står du utan intyg får du inga pengar. På akuten kan de sjukskriva dig omedelbart i väntan på läkartiden.

Kram!!!!

2011-03-10 @ 21:13:43
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: litentanta

Men herregud, det är så jävla orättvist och du åker på de här smällarna gång efter annan :O



Kan du inte ringa någon annan VC, attackera någon läkare på sjukhuset, åka in akut? Vi måste ju hitta någon lösning för såhär kan det fan i mig inte få fortsätta! Lider med dig, förstår inte, fast jag är alltför insatt, hur det här bara kan få fortgå...



Hur skulle du ställa dig till att söka en psykakut, förstå mig rätt nu, jag spånar hejvilt för att se vad man kan hitta på ? Du har tillräckligt med psykisk belastning, för det handlar inte alls bara om att människor med psykiska diagnoser och eller handikapp som kan få hjälp den vägen utan även uttröttade sjuka själar.



Ska inte skriva mer här, vill du prata mer ostört kan du ju skicka ett meddelande på fb kanske, ibland kan en skalle extra, hur tom den än är, göra lite skillnad när det gäller att hitta på vägar att komma fram i den här jävla djungeln som har blivit..



Stor kram från babblan i norr!

2011-03-10 @ 21:37:11
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: sussi

De gör ont i en att läsa..hur tänker de.. Eller tänker gör de inte alls..Kan de inte ens ge dispens. Folk blir ju bara sjukare *(psykiskt) av deras sätt att behandla folk.

2011-03-10 @ 22:22:01
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: L

Styrkekramar!!!

2011-03-11 @ 09:37:03
Postat av: Gina

Är ju inte ens roligt längre...tänker på dig!



Kram!

2011-03-12 @ 09:14:14
Postat av: Madeleineslife

Vill tacka er för era stöttade ord! Det värmer.



Katta: Jag har tidigare försökt få uppskov på hyran, har fått det ett par gånger. Men sen sa hon att det är bättre att jag lånar av någon annan. Sen resten av räkningarna har jag inte gjort annat än bett om uppskov senaste tiden. Så det känns mörkt nu, gå till akuten, ja möjligt att det fungerar. Men hittar inte ens energi till att försöka nu.

Socfår jag ingen hjälp av, har försökt tidigare. Jag står som ägare på en bil, sen tjänade jag "för bra" förra månaden! Vill inte låta negativ, men det är verkligheten. :(



Litentanta: Hittar inte någon energi till att söka en annan VC heller. Då måste jag dra allt igne, sen skajag begära att dom bakdaterar i ett sjukintyg, till någon som aldrig sett mig innan? Blääää, less!

Uttörttande är det minstsagt!!



Sussi: nej dispens vet inte FK vad det är! Det är inte mitt fel, men det är jag som ska bli straffad. Rättvist, NEJ!! Vet inte vart detta ska sluta?!



Tack för att ni finns! <3 Bamsekramar Madeleine

2011-03-13 @ 02:20:50
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0