Snöstorm när man planerat en dag på gården...

Nu sitter jag hemma i soffan igen efter en dag uppe på gården :)

Det var Kocken som kom på besök, så han hämtade upp mig på vägen & sen styrde vi i snökaoset upp mot stallet. För snökaos var precis vad det var!!
Men innan vi åkte var Kocken så snäll & skottade bort snön hos mig, jag hade inte tagit mig ut annars! Insåg även att hundarna varit utanför staketet igen i morse.. Så han hjälpte mig även att skotta bort all snö runt efter staketet! Så nu blir det svårt för dom att ta sig ut... Oops!! ;)

Inte det roligaste vädret när man har planerat en dag ute i friska luften, men det var bara att klä sig därefter....
Bazze & Nellie var lika lyckliga som en varm solig sommardag.. För dom är det inga väder som hindrar dom eller gör att dom stannar inne..

Det var en bekant till pappa med familj som också var på besök.. Dom tog en rundvandring på gården, saloonen såg väldigt kall ut just idag!!

Det hade blåst in en hel del snö...


Detta var lite coolt! :)


Vi värmde oss runt elden i trapperhusest med lite kaffe & cocosbollar till...




Riktigt mysigt hade vi.. Så skönt att få sitta vid en eld igen, har saknat det!! 
Efter fikat & en pratstund var det dax att bege sig hemåt igen, få i sig lite mat..
När jag kom hem så var det dax att skotta igen. Det hade blåst & snöat igen sen vi åkte.

Men nu är det fint igen!

Bjöd Kocken på middag & lite kaffe innan han åkte hem.. Trots detta äventyr idag mår jag ganska bra :) Det är viktigt att göra saker man tycker om & fylla på med positiv energi så man orkar leva med denna smärta. & det är vad jag har gjort idag. Umgåtts med människor jag tycker om, suttit runt elden, sett mina hundar leka runt i snön etc...

Hoppats ni har haft en lika bra dag som jag!
Nu ska jag lägga mig ner igen & slötitta lite på TV innan jag kryper ner i sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0