Så suveränt med ledsagning

idag när jag skulle handla!!

Så glad att jag anöskte om det! För det underlättar så mycket! Det går fortare att handla, jag får inte lika ont & blir då inte lika trött.. Så det är bara plus! Sen har man ju någon att prata med också. Så nu har jag mat så att jag klarar mig ett tag.

Tyvärr så är det för lite tid som jag sagt tidigare, för det är meningen att jag ska få hjälp med disken också idag, sen om det är något annat som behövs. Vi hinner inte handla, åka hem med varorna, packa upp dom på 1½ timme & sen resten. Men E hann att dra av med dammsugaren en snabbis åt mig, så får jag ta disken själv. För om jag får välja är dammsuga värst för mig.

Jag har pratat med enhetsledaren om att få med tid, hon ska prata med biståndshandläggaren som sen ringer mig. Så hoppas jag blir beviljad dubbla tiden = 6 timmar. Så jag får en hel eftermiddag, det blir 3 timmar 2 ggr i veckan. Då slipper dom stressa & dom hinner hjälpa med det som är aktuellt. & jag hinner också att handla 1 gång i veckan.

Hoppas det tas ett beslut NU & inte om 3 veckor!!

Nu blir det ligga på soffan resten av em, kvällen. Sverige spelar mot Danmark klockan 20. Så då blir det handboll för hela slanten! ;)


Kommentarer
Postat av: sussi

Så härligt! Håller tummarna att du får utökad tid!

2011-01-26 @ 00:38:55
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0