Riktigt stolt över min prestation!

Shit vad klockan drog iväg, den är nu 02.37..

Men fastnade i en mycket bra film, Livvakterna med polisen Johan Falk. Såg innan den en film som också var  Johan Falk, ja i alla fall halva filmen... Så när nästa kom & jag inte sett den kunde jag inte låta bli. Det var skit bra! Precis som dom andra Falk filmerna...

Matchen mellan Sverige & Argentina i handbolls VM var en flopp!! Sverige gjorde bort sig totalt!! Så det lämnar vi.

Jag lyckades med något igår som jag själv blev stolt över!

Jag har pratat om att jag syr ett kuddöverdrag eller vad man nu kallar det? Det går att ta av för att kunna tvätta & ev byta.

Så här ser kudden ut. Köpte den på ikea förra 2009 i okt.
Använder den mellan knäna när jag sover.


Det är skapat ur mitt huvud, jag hade inget mönster att gå efter & har inte tidigare sytt någon som är runt. Men ingenting är omjligt! ;) Den består av 3 st delar, dom ser ni här. Jag har börjat sy ihop den större delen av dom.


Det färdiga resultatet :)


Resultatet vart över min förväntan! :)


För flera år sen köpte jag tyget på ett 10 m klipp, som jag eller mamma var det som sydde ett par panel gardiner åt mig. Som hänger i mitt sovrum, detta är samma tyg. Så dom få gångerna jag bäddar sängen så matchar kudden ;)

Nu blir det sängen...


Kommentarer
Postat av: litentanta

Vad duktig du är! Det sista jag försökte mig på att sy var en enkel gardin till ett litet fönster i mitt gamla hus... Mätte, noga, skulle vara "duktig" o göra den dubbel, gillade elefantmotiven så mycket så jag ville kunna se det utifrån också men jag lyckades göra den alldeles för smal.....täckte inte ens hela fönstrets bredd :(



Min svaga etta i syslöjd har inte mognat och blivit starkare under åren som gått helt enkelt haha!



Kramen baka!

2011-01-19 @ 12:40:35
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Litentanta: Tack vännen!

Du är duktig på något annat istället... Det är inte helt lätt att veta hur man ska mäta & man måste ta till lite för sömmen som är lätt att glömma.. ;)

Min mamma & pappa är duktiga på att sy så har nog ärvt det utan dom :)



Take care!

2011-01-19 @ 15:13:10
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: sussi

Kanonsnyggt! De gränsfall jag kan trä en tråd på nålen!!!

2011-01-19 @ 23:08:06
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Madeleineslife

Tack Sussi!! :) Som sagt jag vart riktig nöjd & vart över mina föväntningar.. Men jag gillar ju detta & tycker att det r roligt att skapa med händerna!



Nej men att trä i nålen är inte en lätt uppgift! ;)

2011-01-20 @ 14:41:34
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0