HTJ var här extra idag...

HTJ har varit här ikväll. Hon kom extra idag då hon inte hann med allt igår (fre). Så nu är golvet skurat också. Men tiden räcker inte till, jag har nu 3 timmar i veckan delat på 2 & när dom ska hinna med att dammsuga, skura golvet, diska, bädda rent, hänga tvätt, städa badrum & damma. Så det räcker inte med 1½ timme på långa vägar. Nu har hon varit här vid 2 tillfällen det blev sammanlagt 2½ tim. Då är inte badrummet städat & det är inte dammat någonstanns...

Så vi konstaterade idag att tiden räcker inte till. Samma sak när jag ska göra ett inköp, då har jag 1½ tim. Vi ska ta oss igenom hela butiken, in med varorna i bilen, hem packa ur, sen ska hon hinna med att diska & dammsuga också ev hänga en maskin tvätt. Så jag får ringa enhetsledaren på måndag & tala om hur det ligger till. Så hon får ansöka om mer timmar till mig.

Men man måste ju börja någonstans innan man vet. Jag frågade om just detta med städningen som är varannan vecka, för jag tyckte det lät lite med 1½ tim. Då jag delar upp mina 3 timmar på 2 tillfällen under veckan. Men hon trodde det skulle räcka. Men hon sa också om det inte gör det så får hon ansöka om fler timmar....

Nu ska jag nanna kudden!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0