Dom är inte dumma

men vet vad som fel! Det har hänt igen!

Det kom så mycket snö under natten till lör & under gårdagen så den snö jag hade lyckats tagit bort vid staketet var tillbaka. Hann bara säga det & så var Nellie över igen & Bazze togs sig över idag precis innan jag var påväg ut för att ta bort den. Det är på samma ställe som tidigare, så nu har jag tagit bort snön just där det är dom hoppar över igen. Där snön är som mest nertrampad, det är minusgrader men det är tung & blöt snö.

Men nu ska dom väl hålla sig på insidan så länge det inte kommer mer snö. Det är ju en förutsättning för mig just nu att dom kan gå ut på tomten när jag inte är i form.

Igår när Nellie & Bazze var ute på kvällen & jag släppte in dom var dom fulla av snökocker i pälsen. Då tyckte Nellie att hon skulle få ligga i sängen! Mmm elle hur!! NOT! För 3 dagar sen lyckades hon öppna dörren. Jag anade att det var något lurt & mycket riktigt, såg jag henne åla ner ifrån sängen.
Varför blöta ner sin egen sovplats för när man kan torka & mysa i mammas säng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0