Mera hantverk, blandat, som jag har tillverkat under 2010 & 2011

Tänkte blogga lite mer hantverk jag har gjort den senaste veckan & under hösten 2010..

Ett par örhängen med benpärlor i. Dom är ca 6-7 cm långa.


Ett mobilsmycke & en nyckel ring, tror jag tillverkade dessa under sommaren 2010.


En enklare variant av mobilsmycken, också dom gjorde under sommaren 2010.


Ett armband & örhängen som matchar. Gjorde dessa under 2010.
Det är benpärlor i, du knyter armbandet med flätade banden.


I en annan färg


& så en 3:dje färg :)


Detta är min favorit. Örhängen gjorde jag i höstas & armbandet nu förra veckan. Det är svarta benpärlor i dom. Flätorna är i skinn som jag klippt av renskinn bitar.


Ett halsband som jag gjort om ett X antal gånger. Men nu är jag nöjd & det vart klart i höstas 2010. Det är bruna benpärlor & detta också flätor i renskinn som du knyter & på så sätt kan bestämma längden du vill ha.


Ett armband i bruna nyanser, mycket nöjd med detta. Det är bruna benpärlor, träpärlor, du öppnar det med en "dragsko"...


Som ni säkert ser är det en nyckelring, ja du kan sätta den där du känner för...


& så 2 till mobilsmycken...


Nu har ni sett lite blandat, vad jag har gjort.. Med blandade stilar... Kanske något som faller dig i smaken? Eller ger dig inspiration att tillverka dina egna smycken?

Om ni vill veta hur jag gjort något av dessa, fråga gärna!!
Kramis

P.S byter ut 3 av bilderna i förra inlägget av mitt hantverk. D.S


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag gillar verkligen tredje sista bilden, de färgerna är riktigt varma. Me like. Kram

2011-02-23 @ 06:43:35
URL: http://www.smillamittilivet.blogspot.com
Postat av: Ruedee Johansson

Dem är riktig fina vännen, duktig du är, det är inte fy skam att få såna där fina kreationer i presenter/kramar i massor.

2011-02-23 @ 07:40:44
Postat av: sussi

du är jätteduktig så vackra de är!!!

2011-02-23 @ 07:46:33
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Madeleineslife

Tack snälla för era fina kommentarer, dom värmer i hjärtat <3



Stina, det är en av mina favoriter också.. Vem vet det omöjligt att det kan bli ditt ;)



Kramis

2011-02-23 @ 22:16:47
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0