Tillverkning av pärlor med Sofia

Har haft en rolig dag tillsammans med Sofia.

Vi har pysslat, jobbat med cernitlera. Så kul! Har i flera år tänkt att jag ska göra min egna pärlor. Idag fick jag göra det :)

Hon hade tagit med sig delar av hennes pyssel, bla leran. Så det började vi med, riktigt fina blev pärlorna!

Dom blivande pärlorna...


Så här intresserad var Nellie av vad vi gjorde...




Klara för att brännas...




Sen vart  det fika paus medans dom var i ugnen..





Vi samlade energi & kraft ute i friska luften. Hon fick se min scooter, åka med mig & sen köra själv. Riktig galning! ;)

Hon hade jättekul! Gapskrattade, å ja med.. Vi körde lite på lilla vägen här utanför & sen i paddocken..





Vi hann pyssla lite till sen innan mamma kom för att hämta henne. Då gjorde hon ett armband i läder & jag klippte till remmar till våra hjärtan jag gjorde i i cernitleran. Så nu har vi likadana.




Kommentarer
Postat av: Anna D

Vilken drömdag för en liten tjej och vad lycklig hon ser ut!!! :-D



Den kan hon, och du också förresten, minnas länge. :)



Kram!

2011-08-17 @ 00:46:42
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: EDSmamman

Hej vännen, du, snygg rääser :-) vi har ju samma tror jag, men du, vad är det för spak du har därbak? en sån har inte jag. Finns det specialutrustning till dom hihi!



Hoppas du har det bra idag, eller är det en sämre dag. Kikade in för att se om du bloggat idag, men inte. Skickar en kram här från sjukhuset. Har legat inne för smärtgenombrott som läkarna i vanlig ordning vägrade göra nåt åt tills en ssk tog saken i egna händer och höjde dosen till max, på ett dygn blev jag mkt bättre. kram kram

2011-08-21 @ 15:55:55
URL: http://edsmamman.se
Postat av: Madeleineslife

Svar Anna D:

Ja, kan tänka mig själv om jag haft en stora syster. Hon var lika lycklig som hon ser ut... :)



Ja det är jag ganska säker på att hon kommer göra, jag kommer helt klart göra det :)

Kramis



EDS mamman:

Hej vännen...

Tack ;) Japp, vi har likadana :)

Det är kryckhållare. När jag behöver ha med mig dom.

När jag skulle pröva ut en så kollar man efter bohov. Dessa jag har ingick, man fick dom som en anpassning. Vissa som finns får man betala själv. Som vinterdäck, regnkappa, en till korg etc..



Dom jag ha som är anpassning är, dubbel kommando (kan välja om jag vill gasa med höger eller vänster), backspeglar, kryckhållare, nackstöd, bredare armstöd & en låda för att nå ner ordentligt med fötterna.



Idag har varit en riktigt jobbig dag :( Men känns lite bättre nu när extra smärtisarna verkar..

Nu har jag bloggat ;)

Tack!

Jobbigt för dej! Uppfattade först att du fick ett bra bemötande.. Jobbigt! Man hoppas alltid att det någon gång ska flyta.. Skönt att någon tog tag i det till slut. Så du får/kan komma hem någon gång!



Skickar tillbaks styrkekramar till dej & håller tummarna att du snart ligger hemma i din egna säng!

Kramisar

2011-08-21 @ 18:13:55
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: EDSmamman

men du, när jag var ute med roffe så kände jag verkligen att jag vill att jag kunde gasa med höger och hålla roffes koppel med vänster. Nu får jag ibland gasa på vänster sida med höger hand, om det kommer en bil eller så... inte så bra. ska ta detta med arbetsterapeuten. SUPERtack för tipset!!!

2011-08-25 @ 01:54:44
URL: http://edsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0