Besäk hos veterinären, men denna gång planerat

Åter en mer eller mindre sömlös natt.

Bazze är riktigt lös i magen & Nellie vart nödig tidigt..
Men såklart inte samtidigt, så va uppe med någon timmes mellanrum.. Precis att jag hann somna om mellan gångerna.

Nu har Bazze fått fasta i snart 1 dygn & får göra det tills imorgon. I samråd med veterinären. Passade på idag när jag ändå var dit, att fråga om detta.

Han ska få en pasta som lugnar/lindrar tarmen i 5 dagar. Imorgon får han börja med samma mat som Nellie startade med. Burkmat, low fat royal canin. Så får vi se om det blir bättre?

Men idag var det Taylas tur, hon behövde ta bort lite tandsten. & sen lilla Gunnar som fick ta bort sina kulor. Dom är fortfarande lite groggy efter. Så dom ligger & vilar här hemma nu.

Medans Gunnar (katten) fortfarande sov så passade jag på att åka förbi hästen & droppa hans svans.. Fick ta oss en liten promenad jag & Nellie ut till dom.

Vi passade på att njuta lite av utsikten med vet gjorde sig redo







Kommentarer
Postat av: Anna D

Usch vad trist att det inte ger med sej....:(

Jag har alltid Canicur hemma, ifall mina får diarrè och kräkningar. Det är jättebra tycker jag och har sparat mej flera besök hos vet.



Vilka härliga bilder på dina djur!

Jag skrev precis i min blogg om min sorg över det här med hästarna.

Usch, nu gråter jag nästan igen...



Ja ja, bara att rycka upp sej.



Hoppas du får sova gott inatt, det behöver du!!!



Kramar!!

2011-08-12 @ 22:50:21
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: Madeleineslife

Svar Anna D:

Ja, men det verkar som om det går åt rätt håll nu i alla fall. Men ropar inte hej än.. ;)

Ok, jag fick en pasta av vet som heter, diarsanyl. Det ska hjälpa till med matsmältningen & lugna tarmen. Kanske lite samma grej?



Nu när jag har gått igenom allt detta en gång, så kommer jag vid liknande fall i framtiden pröva dessa grejer först innan jag uppsöker vet. För det blir ju så fruktansvärt DYRT!!

Men vad gör man inte för sina djur...



Tack!! :)

Jaha, jobbigt! :(

Jag har tyvärr insett att vissa saker har jag gjort för sista gången. Men vet att jag alltid på något sätt kan delta, få min dos i alla fall. '

Men helt klart förstår jag din sorg i att inte ha det längre i ditt liv. Det är inte lätt när det är svårt. Hoppas att du sen kan se tillbaka på det som en trevlig tid, njuta av det du fick vara med om...



Tack! Sov lite mer... ;)

Kram kram

2011-08-13 @ 17:26:41
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0