Nellie på djursjukhus

Fick inte tag på veterinären, så ringde distriktar´n.
Med min beskrivning sa dom att de inte kunde göra något för henne. Så det var bara att packa sig in i bilen & åka till djursjukhuset.

Väl där & inskriven på akuten fick vi vänta 2 timmar. Fick gå in i en isolerad avd pga ev smitta. Där undersöktes hon & dom tog beslut om att göra en röntgen.

Jag var med in såklart. Hon skötte sig exemplariskt!
Det är nu man får betalt för jobbet jag lagt ner på djuren. Hon låg alldeles stilla på sidan & ryggen utan att vi behövde tjuvhålla henne.

När röntgen inte visade något tecken på eventuellt föremål/förstoppning i buk eller mage så gick dom vidare med att ta blodprover för att se ev inflammation.

Dom skickar inte hem djur med diarré, så min lilla bebis vart kvar på djursjukhuset över natten.

Hon tittade på mig med mycket ledsna ögon & undrade varför hon inte fick följa med. Men det är för hennes eget bästa, vi slipper passa på henne & vara oroliga. Där blir hon väl omhändertagen. & hon får dropp, vilket är ett måste då hon inte ätit på 2 dagar.

Så om inget dyker upp eller om dom måste göra något mer så hör dom av sig först i morgon. Föärhoppningsvis får jag hämta henne då.


Kommentarer
Postat av: Anna D

Herregud! Det är min värsta mardröm (förutom barnen) att hundarna ska bli så där sjuka....

Jag håller tummen för att det löser sej och att hon är bra till imorgon!



Kram!!

2011-08-09 @ 00:17:12
URL: http://levamededs.bloggplatsen.se
Postat av: åland

Oj va ledsamt att Nellie är så dålig, hoppas verkligen det ordnar sej!

husdjuren betyder så mycket!!

Jag har varit dålig på att läsa å kommentera isoomar, dels har orken inte räckt till men nu är oxå lap topen sönder!

Ser att du haft en bra sommar trots den bråkande kroppen:)

Håller tummar,tår och tassar för att Nellie snabbt blir frisk å kry igen! Kram!

2011-08-09 @ 07:31:33
Postat av: Madeleineslife

Svar Åland:

Ja, jag var riktigt rädd ett tag. Men denna gång slutade det bra..

Det är ingen fara, det är så emellanåt..

Jobbigt att datorn har ballat ur. Det var inte allt för länge sen min gjorde det & de ställer till det en hel del!

Tack för din omtanke! Kram



Svar Anna D:

Tack snälla! Det värmer.. Denna gång slutde det bra, vilket jhag är tacksam för! Kram

2011-08-11 @ 18:21:22
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0